وب ناز

طبقه بندی موضوعی

نحوه دیدن مشخصات کامپیوتر

وبمستر ِِ | پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۳۹ ب.ظ

مشخصات کامپیوتر و دیدن مشخصات کامل کامپیوتر و ترفند مشاهده مشخصات کامپیوتر را در سایت فا نسیتی بخوانید.

نحوه دیدن مشخصات کامپیوتر

نحوه دیدن مشخصات کامپیوتر

پالیا » یک برنامه جدید دارید که نمی توانید برای استفاده از آن صبر کنید؟ می خواهید بدانید که کامپیوتر شما چگونه وظایف خاص را اداره می کند؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید که چگونه مشخصات کامپیوتر خود را بررسی کنید.

نحوه دیدن مشخصات کامپیوتر

همانطور که می دانید اصلی ترین مشخصه ی یک کامپیوتر پردازنده یا سی پی یو (CPU) آن است. برای مشاهده مشخصات پردازنده باید بر روی My Computer کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. همانطور که می بینید در قسمت System مشخصات پردازنده و حافظه اصلی (RAM) کاملا مشخص است. به تصویر زیر توجه کنید:

نحوه دیدن مشخصات کامپیوتر

نحوه دیدن مشخصات کارت گرافیک

بعد از مشاهده مشخصات اصلی سیستم ، حال می خواهیم مشخصات کارت گرافیک خود را مشاهده کنیم. این موضوع برای کسانی که می خواهند بازی های سنگین را اجرا کنند و یا نرم افزارهای خاصی را اجرا نمایند مفید است. کاربران با دیدن مشخصات کارت گرافیک خود می توانند بفهمند می توانند بازی یا نرم افزار مورد نظر خود را در کامپیوترشان اجرا کنند یا خیر؟

برای انجام این کار باید از طریق کنترل پنل ویندوز وارد قسمت Display شوید سپس گزینه Change Display Settings را انتخاب می کنیم. در قسمت Advanced Settings مشخصات کارت گرافیک خود را مشاهده خواهید کرد.

در صورتی که کارت گرافیک شما به درستی نصب شده باشد، در قسمت Adapter Type مدل کارت گرافیک و در جلوی گزینه Total Available Graphics Memory مقدار حافظه ی کارت گرافیک شما به طور واضح مشخص است.

نحوه دیدن مشخصات کامپیوتر

مشاهده مشخصات هارد دیسک کامپیوتر

برای دیدن مدل و مشخصات هارد دیسک ، باید وارد کنترل پنل ویندوز شده و بر روی Device Manager کلیک کنید. حال گزینه Disk Drivers را انتخاب کرده و مدل هارد دیسک خود و ظرفیت آن را مشاهده کنید.

نحوه دیدن مشخصات کامپیوتر

منبع : هیواتک

  • وبمستر ِِ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی